W dziedzinie oprogramowania e-commerce, Shoper jest obecnie jednym z najpopularniejszych rozwiązań. Wynika to z faktu, że "postawienie" sklepu z jego użyciem jest czynnością stosunkowo łatwą, szybką i tanią. Nieco inaczej wygląda to w przypadku pozycjonowania strony. Choć pozornie wydaje się, że nie nastarcza to większego problemu, praktyka pokazuje, że jest inaczej - pozycjonowanie sklepu na platformie Shoper to zadanie dla profesjonalisty z dziedziny SEO.
Shoper daje możliwość skorzystania z jednego z pięciu pakietów, przy czym należy zaznaczyć, że jedynie Licencja Samodzielna daje użytkownikowi dostęp do kodu źródłowego. W pozostałych czterech opcjach, takiej funkcji nie przewidziano. W praktyce oznacza to, że skuteczne pozycjonowanie jest w tym przypadku mocno utrudnione. Nie oznacza to jednak, że nie da się tego zrobić.Pozycjonowanie sklepu na platformie Shoper - jakie opcje udostępnia oprogramowanie?
Shoper został wyposażony w szereg funkcji, które dają możliwość wykonania optymalizacji metadanych w zakresie podstawowym. Użytkownik ma możliwość wygenerowania linku do mapy strony, który następnie można podłączyć do narzędzia Google dla Webmasterów. Funkcja ta wywiera istotny wpływ na indeksowanie strony. To jeszcze nie wszystko, co potrafi Shoper.
w panelu udostępnione zostało miejsce na meta keywords, czyli frazy kluczowe, które pozostają widoczne w oknie strony. Należy jednak podkreślić, że obecnie, ta funkcja straciła nieco na aktualności - obecnie meta keywords nie są skuteczne, a w pewnych przypadkach, mogą okazać się szkodliwe. Znacznie przydatniejszą opcja jest możliwość utworzenia przyjaznego adresu URL, który będzie zawierał nazwę kategorii i/lub produktu. Nie zabrakło też możliwości nadania atrybutu ALT każdemu plikowi graficznemu, który został umieszczony na stronie. Użytkownik ma też możliwość ustawienia description i title zgodnie ze schematem. Zabrakło przekierowania 301, ale należy podkreślić, że alternatywnym rozwiązaniem jest, w przypadku Shopera, skrypt, który odpowiada za dodawanie tagów kanonicznych przy zmianie adresów URL dla poszczególnych podstron.
Wszystko to jest niezwykle istotne, jednak wykorzystanie podstawowych narzędzi nie zapewni miejsca w topowej dziesiątce wyników wyszukiwania. Skuteczne pozycjonowanie sklepu na platformie Shoper to zadanie dla doświadczonego programisty.Pozycjonowanie sklepu na platformie Shoper nie jest łatwym zadaniem
Biorąc pod uwagę fakt, że większość użytkowników Shopera nie decyduje się na Licencję Samodzielną. Oznacza to, że oprogramowanie nie oferuje dostępu do kodu źródłowego, a programista nie może edytować logiki skryptu. Z punktu widzenia optymalizacji pod kątem SEO, jest to ogromne utrudnienie. Nie oznacza to, że platforma nie umożliwia wprowadzenia kluczowych zaleceń optymalizacyjnych, jednak proces ten wymaga sporego doświadczenia, które pozwoli użyć właściwych kodów.
Oprócz tego, należy zadbać o optymalizację treści. ta powinna być tworzona przede wszystkim z myślą o użytkowniku, jednak powinna też być zgodna z zasadami optymalizacji, zarówno pod względem unikalności, jak i formatowania oraz użycia słów kluczowych. Nie bez znaczenia jest też kwestia linkowania w serwisach zewnętrznych. Zależnie od branży, jaką reprezentuje dany sklep, bardzo skuteczną strategią może okazać się użycie długich ogonów, czyli fraz kluczowych, złożonych z kilkudziesięciu słów. Takie działanie jest lepiej dostosowane do intencji zakupowych, a poza tym, ze względu na mniejszą konkurencję w tym obszarze, pozwala na szybkie wygenerowanie dużego ruchu na stronie.
0 Komentarze