Co to jest to całe pozycjonowanie?
Najprościej mówiąc: działania zmierzające do tego, by strona znalazła się jak najwyżej na liście wyszukiwania wyników Google. Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych? Najważniejszymi składowymi SEO (czyli właśnie pozycjonowania stron WWW), jest optymalizacja kodu HTML strony, przygotowanie treści na stronę i - tu podobnie - odpowiednia ich optymalizacja, techniczna sprawność strony (szybkość ładowania, brak błędów), jej właściwa struktura (obowiązkowe podzielenie strony www na konkretne podstrony!), responsywność strony, a zatem jej łatwe wyświetlanie na urządzeniach mobilnych oraz zdobywanie linków z innych stron. W ostatnim z wymienionych liczy się przede wszystkim publikacja artykułów i zakup linków, a zatem współpraca z innymi portalami, marketing szeptany i katalogi firm sponsorowanych.
Po co pozycjonować strony?
By wywołać ruch! Niezależnie od tego, czy prowadzisz stronę firmową, sprzedajesz meble, a może handlujesz ogórkami, powinieneś dążyć do tego, by wywołać ruch na swojej stronie. Im wyższa twoja pozycja na liście wyników Google, tym większa szansa na to, że ktoś cię odnajdzie, a co za tym idzie - dowie się czegoś o twojej ofercie lub dokona zakupu. A na tym właśnie ci zależy, prawda?
Co zrobić, by zwiększyć widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania?
Krok 1
Wypełnij treścią swoją stronę WWW. Najlepiej… Załóż bloga! No chyba, że już masz. ;) Niezależnie od tego, czy, jak pisaliśmy, sprzedajesz meble, czy handlujesz ogórkami - blog (a najlepiej kilka) i solidny content to podstawa. To naprawdę ogrom wielomiesięcznej pracy, więc zastanów się, czy na pewno jesteś na to gotowy. Jeśli nie - zapłać agencji, która zajmie się tym w twoim imieniu. Kilka artykułów tygodniowo, wrzucanych regularnie i systematycznie, to obowiązek podczas tworzenia bloga, szczególnie jeśli ma on nam posłużyć jako zaplecze do pozycjonowania. Twój sklep jeszcze nie istnieje? Nic nie szkodzi. Jeśli twój blog osiągnie popularność w danym środowisku, z łatwością będziesz mógł generować ruch na swojej docelowej witrynie w przyszłości, korzystając z przekierowania. Najlepiej oczywiście, żeby blog był tematycznie powiązany z twoim serwisem docelowym. Wtedy jeszcze lepiej pomoże ci w skutecznym pozycjonowaniu.
Krok 2
Pozycjonuj pod wyszukiwarkę Google! To w końcu 80% rynku wyszukiwarek światowych. Google, oprócz składowych wymienionych w akapicie drugim, zwraca uwagę również na to, jak długo nasza strona istnieje w internecie, jaką nazwę nosi nasza domena oraz na słowa i zdania występujące w jej znacznikach. Ważna jest także unikalność treści zamieszczonej na naszej stronie i fakt, jak szybko się zmienia.
Krok 3
Postaw się w roli swoich potencjalnych klientów. Produkujesz łodzie? Co wpisałbyś w Google, żeby znaleźć producentów łodzi, gdybyś właśnie takowych szukał? Użyj podobnych zapytań w swoich artykułach i wszelakiej publikowanej treści! Dzięki temu klient łatwiej cię znajdzie. Oczywiście zawsze możesz nieco się wspomóc i skorzystać z googlowskich narzędzi, takich jak Google Keyword Planner czy Google Trends, przeznaczonych do wyszukiwania kluczowych słów i fraz.
Krok 4
Przeprowadź analizę słów kluczowych, które wybrałeś. Wybierz oczywiście te, które charakteryzują się największym potencjałem. Możesz zmierzyć go dzięki planerowi słów kluczowych Google. Najlepszymi frazami będą te, które - mimo sporej częstotliwości wyszukiwań - posiadają sporą konkurencyjność. Wybierając podobne rozwiązanie najszybciej zauważysz rezultaty.
Krok 5
No to pora na artykuły z użyciem wybranych fraz, meta opisy i stworzenie odpowiedniej struktury linków!
A to tylko wierzchołek góry lodowej… ;)
0 Komentarze