Stworzenie odpowiedniej reklamy nie zawsze należy do najprostszych rzeczy i często błędnie myśli się, że udana reklama wymaga wielkich środków finansowych, co jest absolutnie nieprawdą i będziemy starali się to udowodnić w naszym artykule. Dobry film reklamowy musi być zaplanowany od A do Z, jednak diabeł tkwi w szczegółach, które wam przedstawimy w poniższym artykule. Zapraszamy!
Zaplanuj swój budżet
Wielkie korporacje mają o tyle prostsze zadanie, ponieważ dysponują nieograniczonymi środkami na marketing i promocje, jednak nie zawsze takie reklamy odnoszą sukces. Posiadając ograniczony budżet, musisz dokładnie wiedzieć, jaki będzie koszt całego przedsięwzięcia. Rekwizyty, ekipa filmowa i ich praca, całe zaplecze - to wszystko są koszty, które powinieneś zaplanować.
Znaj swojego odbiorcę
Jeżeli poznałeś już swój budżet i masz już nawet scenariusz filmu, to musisz wiedzieć, do kogo będzie skierowana reklama. Produkcja filmów reklamowych i promocyjnych może robić wszystko, co w jej mocy, lecz jeżeli cała narracja nie będzie spójna, to film reklamowy może okazać się klapą i widz nie będzie czuł przywiązania do produktu. Sięgając do historii, świetnym ruchem było sięgnięcie po Bogusława Lindę w reklamie papierosów West w połowie lat 90'. Linda miał wizerunek bandyty i twardego mężczyzny, dzięki swoim rolom w filmach akcji jak Psy czy Kroll, dzięki czemu automatycznie widzowi łatwiej było się zidentyfikować z taką osobą. Zatem staraj się dopasować odpowiedni wizerunek osób dla produktu, który ma być reklamowany.
Zapoznaj widza z historią
Wiele reklam dziś jest bardzo miałkich i w zasadzie sprawiają, że widz oglądając telewizję, czy też przeglądając filmiki na YouTube, od razu wyłącza taką reklamę, bo nie potrafiła go zainteresować w kilka sekund. Produkcja filmów reklamowych to nie jest łatwa sprawa, ale postaraj się przyciągnąć widza chwytliwym tekstem, który może mu coś zaoferować i zachować jego uwagę przez czas trwania spotu. Ponadto pamiętaj o dobrze dobranych kadrach. Niestety, oglądając wiele reklam można odnieść wrażenie, że cały entourage nie zachęca do odbiorcy do wciągnięcia się w fabułę, a wręcz przeciwnie, odpycha.
Sięgnij po znaną osobistość
Jest to opcja, która dotyczy przedsięwzięć o dużym budżecie, ale zdecydowanie warto po nią sięgnąć, chociaż warto poprzedzić zatrudnienie znanej persony badaniami rynku i opiniami, czy produkt reklamowany przez taką osobę ma szansę osiągnąć jakikolwiek sukces. Dobrze dobrana postać, to duża szansa na zaistnienie Twojej marki w przestrzeni publicznej.
Zaufaj doświadczonej ekipie
Nie ma co ukrywać, że zaufanie w tworzeniu filmów reklamowych i produkcyjnych ma ogromne znaczenie. Przykładem firmy zajmującą się produkcją jest Refugium Films, którzy posiadają ogromne doświadczenie, ale przede wszystkim starają się iść z duchem czasu i oferują masę kreatywnych pomysłów, które nieustannie przedstawiają swoim klientom. Reklamy, livestreaming, social media video czy produkcje transmisji telewizyjnych - to tylko jedne z nielicznych projektów, które realizują. Chciałbyś realizować transmisje live na Facebooku czy Instagramie? Skontaktuj się z Refugium Films, a pomogą Ci w ich stworzeniu.
Artykuł sponsorowany
0 Komentarze